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2014年11月23日日曜日

華英日ニュース≪高雄ライトレールで試運転 集電装置などテスト≫

LRTが高雄に?
なんで?台北より先に?
そんなの聞いたことないけど?

LRTってシンガポールにあるけど、同じモノ?
そもそもLRTって何じゃ?

LRTって、未来型路面電車みたいですね。
シンガポールにもLRTがあって、地図を見ては、何だろう?
LRTって、地下鉄とは違うようだけど。。。って思ってました。
それが、高雄にできるなんて。。

シンガポールMRT/LRT地図

急に身近に感じてたりして。


2014-11-22  17:06自由時報
高雄輕軌動態測試首日 加速、煞車、充電一氣呵成

〔記者楊菁菁/高雄報導〕全國首列輕軌列車今下午展開動態線上測試,短短200公尺距離,進行加速、煞車及充電程序,西班牙CAF團隊技術總監雷蒙評語「首次試車穩定性超出預期滿意!」

副市長劉世芳在場體驗,也評分80分,有信心CAF團隊會帶給高雄市民最驕傲的輕軌系統。
高雄輕軌列車日前在C2站靜態展示,獲得熱烈迴響,超過6萬人次參觀,幾乎都是衝著義大利法拉利公司設計「小綠綠」輕軌列車;今天動態測試現場,謹慎安全起見兩邊都架起簡易圍籬,但仍吸引民眾熱情圍觀。

劉世芳表示,11月底還會有第二列輕軌列車抵達高雄,輕軌營運總計需要9列列車、45節車廂,明年4月以前會陸續抵達,每列車都需要經過2~3個月的動態機電測試。因此,這段期間,輕軌軌道上會出現多部列車同時測試的畫面。

Tue, Jun 04, 2013 - Page 3 TAIPEI TIMES
Kaohsiung LRT system to start construction today

Construction of the nation’s first light rail transit (LRT) system is to start today with the demolition of the Taiwan Railways Administration’s (TRA) wharf-side tracks in Greater Kaohsiung, and testing of the new system should start by the end of next year, the Greater Kaohsiung Government said yesterday.
The 22.1km long LRT will be built in two stages. The first 8.7km will pass through Kaohsiung’s Asia New Bay Area and Pier 2 Arts Center to the terminal station in Sizihwan District (西子灣).
The vehicle storage and maintenance bay for the LRT will be built at the crossing of Kaisyuan Road Sec 3 and Sianming Road, taking up about 3 hectares of land, the city government said, adding that the 8.7km stretch would comprise 14 stations, each spaced between 500m and 800m apart.
Spanish construction company Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) and Taiwanese company Evergreen Construction Corp will undertake the construction of the LRT system, with initial tests scheduled to start at the end of next year, the city government said.
The Kaohsiung Rapid Transit Corp said the new system would involve extended construction along Yisin Road and Chenggong Road as the company removes TRA’s railways and underground cables and replaces them with light rail tracks.
The LRT will use CAF’s innovative rapid charge accumulator (ACR) system, which provides energy-saving benefits and allows trams to run without looping between stops, minimizing the visual impact of the rail system on the cityscape, the company said.
The city government asked the two companies to build distinctive LRT trains that would make them a landmark and make the city livelier.
The total cost for building the LRT is estimated at NT$16.5 billion (US$550 million), with the central government providing a subsidy of NT$6.4 billion and the rest to be raised by the local government.

中央社フォーカス台湾 11月23日(日)15時16分配信

高雄ライトレールで試運転 集電装置などテスト

(高雄 23日 中央社)
高雄市で建設が進む次世代型路面電車(LRT)で使用される車両の試運転が22日、同市内で実施された。集電装置やブレーキなどの作動試験が行われ、沿線には開業を待ち望む多くの市民が集まった。

高雄LRTではスペインの車両メーカーで製造された5両編成の電車を導入し、今月初旬には線路上で開業に向けた試験を行っていた。駅に停車するわずかな時間に集電する方式を採用しており、この日はこれらの装置が正常に作動するかなどがテストされた。

関係者は試験結果について「順調だ」としながらも、安定した運用のために引き続きテストを実施するとしている。

高雄 LRT Youtube

高雄LRT日本語解説(地図あり)

高雄捷運環状軽軌 (wikipedia)


≪ひとこと≫
明日から、バングディシュに出張行ってきます。
バングディシュは初です。
周囲をインドに囲まれているバングラ。
地理的に考えると、インド人みたいな人がいっぱいいるんでしょう。
宗教は、ヒンズーではなかったような。
[調べるてみると、多くがイスラム教でした。]

バングラ出張が終わると、11月も、終了。
この前、10月終わったと思ったら、もう11月も終了。
ちょっと、早すぎね~?